Educația incluzivă începe prin informare, dialog și colaborare între părinți, educatori și comunitate.
Prin campaniile noastre de informare, urmărim să:
- Importanța comunicării empatice între părinți și grădiniță — cum transformăm teama, vinovăția sau reproșul în dialog real;
- Cum putem recunoaște semnalele comportamentale ale copiilor – plânsul, retragerea sau refuzul de a participa pot fi mesaje, nu „mofturi”;
- Rolul educatorilor în observarea și sprijinirea copiilor cu nevoi diferite;
- Diversitatea unei grupe de grădiniță – cum adaptăm activitățile pentru a include pe toată lumea;
- Comunicarea empatică cu copiii – cum să fim fermi, dar blânzi, și cum să validăm emoțiile lor;
- Colaborarea părinți–educatori – cum se pot construi relații bazate pe încredere, nu pe frică sau acuzații;
- Sportul și jocul ca mijloace de incluziune – activități care unesc copiii și le oferă încredere;
- Provocări și oportunități în educația incluzivă – cum transformăm dificultățile în șanse de învățare;
- Intrarea copilului în comunitate – cum grădinița devine primul loc unde copilul simte că aparține;
- Incluziunea pentru toți – nu doar pentru copiii cu CES, ci pentru întreaga comunitate: copii, părinți și educatori.
Prin toate aceste teme, proiectul încurajează o schimbare de perspectivă:
diferențele nu sunt bariere, ci resurse care ne ajută să creștem împreună.